Til Bjørnhollia
Fottur

Turtips Bjørnhollia

Med Bjørnhollia som utgangspunkt kan du gå en rekke fine dagsturer i området - alt fra enkle, barnevennlige turer til krevende toppturer. I tillegg er hytta både et naturlig startsted og overnattingssted på en rundtur gjennom området. Her er noen av våre anbefalte turer. Du finner flere turforslag på UT.no

Våre turtips

Vinterturer | Bjørnhollia
DNTs tilbud
Publisert: 22. august 2023

Vinterturer | Bjørnhollia

Bjørnhollia holder åpent i påsken. I området finner du en rekke kvistede ruter og mange turer rundt hytta.

Tips til hytte til hytte turer
fra ny stueåpning på bjørnholia DNTs tilbud
Publisert: 10. august 2023

Tips til hytte til hytte turer

Dagsturer fra Bjørnholllia
DNTs tilbud
Publisert: 10. august 2023

Dagsturer fra Bjørnholllia

Mange turmuligheter

Med Bjørnhollia som utgangspunkt kan du gå en rekke fine dagsturer i Rondane. Blant annet flere flotte toppturer til Høgronden 2114 m.o.h, Rondeslottet 2178 m.o.h og Hornflågan 1536 m.o.h.

I tillegg er Bjørnhollia både et naturlig startsted og overnattingssted på en rundtur gjennom Norges første nasjonalpark. Klassisk rundtur i Rondane (Trekanten) Har du fire-fem dager til rådighet, og lyst til å oppleve Norges første nasjonalpark, bør du prøve deg på denne klassiske rundturen gjennom Rondane. Turen tar deg rundt Rondanes største sammenhengene fjellparti adskilt av Rondvatn, Illmanndalen og Langglupdalen.

Eller prøv deg på turen Rondane fra Nord til Sør. Her går turen fra Hjerkinn og mot Rondanes stortopper dag for dag, blant annet gjennom Dørålglupen, av mange kalt "Porten til Rondane". Så fortsetter turen blant de majestetiske topper og ut på andre siden, ned mot myke stier på Ringebu.

Bli medlem
Bli medlem